Salgsbetingelser

Salgsbetingelser


Kjøpsvillkår

Om SKINUPNORGE.NO
Dermalys AS er en av Nordens nyeste skjønnhetskjede. Dermalys er et moderne og et internasjonelt konsept, og tilbyr attraktive varemerker innen duft, makeup og hud- og hårpleie. Vi har samtidig velutdannede skjønnhets-eksperter i alle våre avdelinger. skinupnorge.no butikk inngår i Dermalys AS.

Dermalys AS
ROLFSBUKTVEIEN 17
1364 FORNEBU

Organisasjonsnummer: 983 415 687

Kundeservice: 955 10 331
kundeservice@skinupnorge.no
skinupnorge.no/kundeservice

Ved post til Skin Up Norge Kundeservice må konvolutt merkes med «Kundeservice».

Generelt
Disse vilkårene gjelder når du som kunde foretar en bestilling fra DERMALYS AS e-handel www.SKINUPNORGE.no («SKINUPNORGE e-handel»). Avtale mellom deg og KICK om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse. 

For å handle på SKINUPNORGE e-handel må du være fylt 18 år, ikke være under vergemål og ellers være i stand til å inngå en avtale. Dersom du er under 18 år, må du ha tillatelse fra foresatte for å kunne bestille fra oss. Vi reserverer oss mot eventuelle leveranseforsinkelser og utsolgte produkter. Videre reserverer vi oss mot tekniske feil, trykkfeil og skrivefeil. Vi forbeholder oss retten til å endre eventuelle feil i prisinformasjon før og etter bestillingen er behandlet.

For nærmere informasjon om hvordan DERMALYS AS håndterer og behandler dine personopplysninger, se SKINUP NORGE Personvernpolicy

Nettstedet skinupnorge.no eies og drives av Dermalys AS med org.nr. 913 807 146, Rolfsbuktveien 17, 1364 Fornebu.

1.Bestilling og levering

Mindre pakker leveres direkte i din postkasse hvor du også kan velge et klimasmart alternativ. Våre leveranser transporteres i samsvar med Brings retningslinjer for miljø og arbeidsmiljø, hvilket betyr en så liten klimapåvirkning som mulig. Dette innebærer at våre leveranser men hovedsakelig med tog og i andre tilfeller med lastebil. Bring er ISO 14001 miljøsertifisert, og du kan lese mer om sertifiseringen her.
Større pakker leveres til Brings utleveringssted nærmest deg. Pakken din vil bli liggende på utleveringsstedet i samsvar med Brings bestemmelser, og deretter bli tilbakesendt til e-butikken. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du til å bli kreditert automatisk når vi henter din retur.
Du kan også velge å få pakken sendt til din nærmeste SKIN UP NORGE butikk og hente pakken der. Din forsendelse vil da bli levert i løpet av 2-5 arbeidsdager. Desverre leverer vi ikke til Svalbard.

All behandling av personopplysninger, slik som innsamling, registrering, lagring og utlevering er underlagt særskilte regler, blant annet i personopplysningsloven. Skin Up® Norge Norge er ansvarlig for at behandlingen skjer i samsvar med norsk lov. Datatilsynet fører tilsyn med at loven overholdes.

3.Delleveranser

SKIN UP NORGE tilbyr ikke delleveranser dersom en eller flere varer i bestillingen ikke kan leveres. Istedenfor sendes de varene som kan leveres, mens de varene som ikke kan leveres vil bli kreditert deg. Om din ordre i utgangspunktet var på over kr. 500, beholder du fri frakt.

4.Varsling

Ved leveranse vil du bli varslet via SMS eller brev fra Bring. Når ordren er sendt fra vårt lager, mailes en beskjed angående dette til din adresse
Når du henter ut din pakke i valgt BRINGS butikk må du vennligst ta med deg gyldig legitimasjon og ordrenummer/ordrebekreftelse som er din kvittering på bestillingen.

5.Fraktkostnad

Velger du hjemlevering og din ordre overstiger kr 600 etter fradrag av eventuelle rabatter, får du også fri frakt. På ordre under kr 600 vil vi kreve en fraktkostnad på kr 89.

Uavhentet leveranse

Pakker som skal hentes på ett av Brings utleveringssteder vil bli liggende der i henhold til Brings bestemmelser. Pakker som ikke hentes innen tidsfristen, vil bli sendt tilbake til SKIN UP NORGE e-handel. Har du betalt din ordre men ikke hentet pakken, vil du automatisk bli kreditert når vi henter ordren i retur.

7. Force Majeure

SKIN UP NORGE er ikke ansvarlig for å gjennomføre et kjøp dersom det foreligger hindringer som SKIN UP NORGE ikke kan overvinne, eller dersom det foreligger slike hindringer som det ikke er rimelig å forvente at SKIN UP NORGE skal overvinne for å få gjennomført et kjøp. Kunden har heller ikke rett til erstatning for den skade eller det tape som påføres som følge av forsinkelse eller feil, dersom det kan godtgjøres at forsinkelsen eller feilen skyldes hindring utenfor SKIN UP NORGE kontroll, som SKIN UP NORGE med rimelig grunn ikke kunne forventes å ha tatt i betraktning i forbindelse med kjøpet, eller som SKIN UP NORGE ikke med rimelig grunn kan forventes å unngå eller overvinne følgene av.

Ordre- og leveransebekreftelser/følgeseddel

Når du fullfører en bestilling vil du motta en ordrebekreftelse på e-post. Avtalen mellom deg og SKIN UP NORGE om leveranse av dine bestilte produkter oppstår når du får en leveransebekreftelse. Om du ikke har fått en ordrebekreftelse, vennligst kontroller at din e-postadresse stemmer og kontakt SKIN UP NORGE Kundeservice så sender vi bekreftelsen på nytt.

8.Angrerett

Angrettloven gir deg som forbruker 14-dagers* angrerett ved kjøp på SKIN UP NORGE e-handel. Angrerettsperioden begynner å løpe fra den dag du, eller noen du har angitt, får den siste varen i din bestilling i fysisk besittelse. Visse produkter er imidlertid unntatt fra angreretten. Angreretten gjelder ikke avtaler om levering av forseglede varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og der forseglingen eller orginalpakken er blitt brutt etter levering, f.eks. der kunden har brutt emballasjen eller annen plombering av produktet.

Dersom produktet omfattes a angreretten og du har håndtert produktet på en måte som ikke har vært nødvendig for å fastslå produktets art, egenskap og funksjon, har SKIN UP NORGE rett til å gjøre et verdifradrag som tilsvarer produktets nåverdi sammenholdt med produktets opprinnelige verdi.

*) For julehandel gjelder en forlenget angrerett frem til og med 23. januar for kjøp gjort mellom 14. november t.o.m. 24 desember.
Benyttelse av angrerett

Enkleste måten å angre et kjøp er å henvende seg til en av SKIN UP NORGE butikker i Norge. Dersom du istedenfor ønsker å sende varen tilbake til SKIN UP NORGE e-handel, vennligst kontakt Kundeservice på telefon eller e-post – se kontaktinformasjon over. Om ønskelig kan du benytte standardblanketten for utøvelse av angrerett utarbeidet av Barne- og familiedepartementet (se Statlig blankettarkiv).
Senest innen 14 dager etter at SKIN UP NORGE ble informert om din beslutning om å angre bestillingen, vil du motta tilbakebetaling. SKIN UP NORGE vil i denne forbindelse benytte samme betalingsmåte som du anvendte ved din innbetaling, med mindre annet er uttrykkelig avtalt. Dette kommer ikke til å medføre noen form for gebyr for deg. SKIN UP NORGE har rett til å holde tilbake tilbakebetalingen til dess varene er mottatt, eller til du har fremlagt dokumentasjon på at varene er sendt tilbake.

Vi benytter Bring som transportør av varer mellom oss og deg. Dersom du bestiller varer fra oss, forplikter du deg til Bring vilkår og våre kjøpsvilkår. Våre vilkår vil bli presentert for deg før du bekrefter ditt kjøp.

9.Reklamasjon

SKIN UP NORGE garanterer at hver utsendelse undersøkes før den sendes ut til kunde. Skulle varen til tross dette være skadet eller beheftet med en mangel når den ankommer deg, har du 2-års reklamasjonsrett. Du må reklamere til SKIN UP NORGE så fort som mulig, og senest innen to måneder etter at du oppdaget eller burde oppdaget dette. Reklamasjon rettes til SKIN UP NORGE Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis.

10. Fraktkostnader

Ved godkjent reklamasjon påtar SKIN UP NORGE seg å betale kostnaden for returfrakt. Om reklamasjonen ikke er godkjent, eller dersom du gjør gjeldende angrerett, betaler du selv fraktkostnadene for den returnerte varen med mindre du velger å returnere varen til din nærmeste SKIN UP NORGE butikk. Velger du å anvende angreretten i butikk koster det ikke noe ekstra, men det er viktig at du da tar med deg din følgeseddel/ordrebekreftelse. Ved angrerett av enkeltvarer (ikke hele ordren) til SKIN UP NORGE, tilbakebetales ikke frakt- og fakturaavgifter.

11. Allergisk reaksjon

Om du har fått en allergisk reaksjon av et produkt du har kjøpt hos SKIN UP NORGE ber vi om at du kontakter din nærmeste SKIN UP NORGE butikk for mer informasjon. Du kan også kontakte vår Kundeservice slik at vi kan hjelpe deg. SKIN UP NORGE vil under enhver omstendighet ikke registrere opplysninger om din helse eller gi anbefalinger hva gjelder din helse eller allergiske reaksjoner.

12. Garanti på el-produkter

SKIN UP NORGE gir 2 års garanti på el-produkter. Feil på el-produkter som oppstår i løpet av garantitiden skal anse å ha eksistert på kjøpstidspunktet. Skulle produktet være ødelagt eller mangelfullt er enkleste fremgangsmåte ved reklamasjon å ta kontakt med nærmeste SKIN UP NORGE butikk. Du kan også kontakte SKIN UP NORGE Kundeservice – se kontaktinformasjon innledningsvis.

13. Informasjon om el-avfall

Du kan levere brukt el-produkt (EE-avfall) hos oss når du kjøper en tilsvarende vare. Du kan fortsatt levere brukt småelektronikk til lokal miljøstasjon eller til en hvilken som helst forhandler av EE-produkter. Les mer om hvordan du gjenvinner elektronikk på Miljødirektoratets hjemmeside miljodirektoratet.no.

14. Betaling og priser

Sikker betaling
Det å handle i SKIN UP NORGE e-handel er sikkert og enkelt. Du velger mellom delbetaling (Klarna Konto), direktebetaling (Klarna Direkt) eller kortbetaling der ditt bank- eller kredittkort er tilsluttet Visa, Mastercard/Eurocard eller American Express. For mer informasjon om de ulike betalingsalternativene, les nedenfor.
Kortbetaling
Du som har et bank- eller kredittkort knyttet til Visa, Mastercard/Eurocard, American Express, Electron eller Maestro kan betale gjennom ditt kontokort. Kortbetalinger håndteres av vår samarbeidspartner, Klarna og Stripe, for å garantere en rask og sikker betaling. Når du velger dette betalingsalternativet reserveres beløpet på din konto ved bestilling og betalingen gjennomføres når varene sendes til deg.
SKIN UP NORGE tilbyr via sine betalingsleverandører de siste systemene for sikrere betaling. Dette innebærer at du innimellom må aktivere slike systemer via din bank. Om ditt nettkjøp nektes på grunn av dette, må du kontakte din bank for aktivering av sikrere kortkjøp på nettet.

Delbetaling (Klarna Konto)
Dersom du velger delbetaling som betalingsalternativ, velger du selv hvor mye du vil betale hver måned. Delbetaling håndteres av vår samarbeidspartner, Klarna AB. Levering av delbetalte varer skjer kun til din registrerte adresse. For Klarnas vilkår om delbetaling som betalingsalternativ, klikk her.

Direktebetaling (Klarna Direkt)
Med Klarna Direkt betaler du i kassen ved å identifiere deg med BankID. Pengene blir trukket når vi har sendt varene dine. Du kan logge inn for Klarna Direkt her: (https://app.klarna.com/login)

Priser

Alle våre priser angis i norske kroner og inkluderer toll og merverdiavgift. Merverdiavgift vises på ordrebekreftelsen/ kvitteringen.

15. Produktinformasjon og bilder

SKIN UP NORGE gjør sitt beste for å oppgi så korrekt produktinformasjon som mulig. Vi anbefaler likevel at du alltid dobbeltsjekker produktinformasjon og innholdsfortegnelse på forpakningen når du har mottatt din leveranse, spesielt om du er allergisk eller overfølsom mot noen ingredienser.

Forpakningene på våre produkter kan variere i utseende. I enkelte tilfeller kan størrelsen som tilbys være en annen enn den som er avbildet, derfor er det alltid den skriftlige informasjonen angående volum som gjelder. Vær oppmerksom på at fargeprøvene på produkter på SKIN UP NORGE e-handel kan variere avhengig av fargegjengivelsen på din bildeskjerm og dine individuelle skjerminnstillinger.
Er du usikker på et produkt, vennligst kontakt Kundeservice eller kom innom en av våre SKIN UP NORGE butikker for mer informasjon.
Alt innhold på SKIN UP NORGE.no eies av SKIN UP NORGE eller våre lisensgivere. Informasjonen er beskyttet gjennom blant annet immaterielle rettigheter og markedsføringslov. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, bilder og grafikk, design, layout, samt informasjon om produkter, tjenester og annet innhold ikke kan kopieres eller brukes uten at det på forhånd er gitt skriftlig samtykke til dette fra SKIN UP NORGE.

16. Best-før-dato

På de fleste av våre produkter finnes et symbol som ser ut som en krukke med åpnet lokk. Ved siden av symbolet står det enten 6, 12 eller 24 måneder. Dette indikerer produktets holdbarhet fra det åpnes. Øvrige produkter har spesifikk datomarkering.
Vær også oppmerksom på at holdbarhetstiden påvirkes av hvordan du oppbevarer og bruker produktet. Bruk for eksempel en spatel når du tar hudkrem fra en krukke, ikke fingrene, ellers vil bakterier lett spres og holdbarheten forkortes. Ingen produkter har godt av å oppbevares for varmt eller i direkte sollys.

17. Lovvalg og tvisteløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelig-het. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 40 05 00 eller forbrukerradet.no.
Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.

18. Kontaktinformasjon

Hvis du har spørsmål om disse salgsbetingelsene, ta gjerne kontakt med oss.
Vår kontaktinformasjon er:
Post-adresse: Dermalys AS, Rolfsbuktveien 17, 1364 Fornebu
Telefon: 406 93 340
E-post: info@skinupnorge.no
Web: https://www.skinupnorge.no